like button

JUALAN MURAH 2016


Monday, September 02, 2013

OH NUFFNANG! AKU LUPA....


Assalamualaikum..

KISAH NUFFNANG : AKU LUPA!

30/7/2013 : last check total earning : RM15.31 (haha! sedih giler tengok!)
tapi ada yang setia ON GOING sejak APRIL. :)

20/8/2013 : setelah sekian lama tak bukak nuffnang : RM149.01
 ( WOO! SIAPAKAH YANG BAIK HATI?? )

26/8/2013 : RM150.26 (OK DAH CUKUP!!)
Disebabkan aku tak pernah cashout nuffnang.. So, aku ada la jugak google pasal bila masa sesuai untuk cashout nuffnang... orang kata kalau dah hujung bulan tu ada RM50 plus plus dah boleh cashout nuffnang..


Setelah aku menggoogle..
aku dah faham maksud blogger nuffnang kata masa yang sesuai untuk cashout nuffnang..
iaitu hujung bulan..hehe..


Dengan sedikit tabungan nuffnang aku yang dah "terlebih" cukup tu...Alhamdulillah.
 Aku menyabarkan diri aku sehingga tarikh 29/8/2013 (Khamis)..

TETAPI.. AKU LUPA! :'(

Dan hari nie sudah masuk 2/9/2013... BARU AKU INGAT ....
So secara tidak langsung.. earning nuffnang aku Insha Allah akan bertambah....
dan aku berharap hujung bulan nie AKU TIDAK LUPA...

terpaksa tunggu lagiii. huaaa


ORAITE! NIE TIP UNTUK CASHOUT EARNING NUFFNANG :


- Cashout di HUJUNG bulan OK? HUJUNG BULAN ~

- JANGAN cashout AWAL BULAN, sebab kena tunggu 2 bulan untuk cek sampai
cth: katakan kita nak cashout earning bulan Ogos, tapi kita pergi tekan cashout 2/9/2013 (bajet akan tergolong dalam kumpulan cashout Ogos.) Sebenarnya TIDAK.. dia akan tetap delay proses sampai hujung bulan 9 sebab cashout kamu tu tergolong bulan 9 dah.. so terpaksa tunggu 2bulan... sebulan delay, sebulan lagi baru proses.. INGAT YE!

- Cashout pada atau selepas hari Rabu pada hujung bulan sebab pihak nuffnang ambil masa 3 hari bekerja untuk update earnings kamu. So sila check setiap hari Rabu ye. DAN  sila pilih tarikh selamat untuk cashout. TAK KISAH BERAPA HB, JANJI HUJUNG BULAN.

- Diingatkan juga.. ada transaction fee RM1 ye


rujuk sini : 
http://www.nuffnang.com.my/help/knowledge-base


We assign ads in weekly blocks, typically from Sunday 12am to Saturday 11:59 pm.

Your earnings will then be updated at the end of this period. We will take up to 3 working days to update your earnings, meaning your updated earnings should be out by Wednesday.

This delay is mainly to give us time to audit for click fraud.

Tapi kalau waktu tu tengah ada buffered earning yang masyuk, tunggu lama sikit. 

Contoh Kat bawah nie masih lagi On Going. :)



OK!
Ini lah dia Jaguh Setia yang duk iklan kat blog aku~

thank you NUFFNANG.. thank you Maybank..
and thank you jugak kat iklan yang sudi beriklan kat blog aku nie,hehe

LAIN KALI DATANG LAH LAGI :)
thanks NUFFNANG


SEKIAN.. WASSALAM~

No comments:

Post a Comment

- anything :) -


weee! :)

poll 2.0


only u

Daisypath Anniversary tickers

~blogger walking n talking~