like button

JUALAN MURAH 2016

Friday, October 07, 2011

Manse?

APA ITU MANSE?
apa ke maksud manse nieeeeee ye?
(?_?) ....hmmmmm..... (?_?)
ak tetibe2 je terlintas nk cari mksd Manse nie~
ye lah kn~ duk sebut2 tp xthu mksud xsedap gk..
**** nie la akibat duk tgk Running Man
esok final exam.. tp ak still lg layan RM nie.. ahhahha
~~~~~~~~~~~~~~~~
back to the story
~~~~~~~~~~~~~~~~
setelah ku goo0ooooo0oooogle berhundred2 time..

Tuesday, October 04, 2011

Potong KuKu ikut Sunnah Nabi

Bila kita patut potong kuku kita ;)


Barang siapa yang mengerat kukunya pada:

Hari Sabtu: keluar dari tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit
Hari Ahad: Keluar kekayaan masuk kemiskinan
Hari Isnin: keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari selasa: keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu: keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan
Hari Khamis: keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit
Hari Jumaat: keluar daripadanya dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Jadi, kerat kuku bukan sebarang kerat tapi ada kaedahnya. walaupun hanya kuku tapi adalah sebahagian daripada badan kita yang perlu kita hormati. misalnya kerat kuku ada adabnya selain mengikut hari, kita juga perlu buang kuku itu pada tempat yang tidak kotor, sebagaimana yang diajar..seeloknya kita membuang ke tanah kerana kita juga berunsur tanah. bukannya tong sampah sekali pun tong sampah itu bersih.


ps: Isnin, Khamis n Jumaat masa terbaik untuk potong kuku.
lagi ok jika Ikut Sunnah Nabi :)


Be Happy ;)




Kalau ada yang membuat kamu bersedih, maka menangislah
kalau ada yang menggembirakanmu maka tersenyumlah.

Tapi tak usahlah kamu melakukan kepada mereka
perkara yang kamu tidak mahu orang lain lakukan terhadapmu."

Monday, October 03, 2011

Ya Rabb, Izinkan Aku Jatuh Cinta.




Ada pinta dalam bait kata

Ada senandung jiwa dalam syair hati

Ada kerelaan dalam melangitnya rasa cita

Kala cahaya cinta berpendam di taman hati



Rabb…

“Ku ingin dia menjadi belahan jiwa

Untuk menyempurna agama

Kala mitsaqan ghaliza telah mematri kami



Rabb…

Izinkan aku membisikkan kata

“Aku sungguh jatuh cinta padanya”

Kala senyum bahagia kami merekah



Rabb…

Ku berharap meminta

“Tumpahkan barakah-Mu keatas kami”

Dikala ‘ku sentuh jemarinya’ yang lembut



Rabb…

“Semoga kan menjadi taburan pahala”

Kala bahtera kehidupan terlayari



Rabb….

Ku menadah jemari

“Jadikan kami sepasang cinta di dunia dan akhirat”

Kala bunga cinta kami bersemi mekar



Rabb…

“Semoga mereka akan jadi pelita

Semoga mereka akan jadi lentera

Semoga mereka akan menjadi senyuman bangga

Abi dan ummi nya di Yaumil hisab kelak”



Rabb…

Izinkan daku jatuh cinta

Kepada yang layak aku cinta



Rabb…

Izinkan daku jatuh cinta

Hanya untuk seseorang

Yang telah diredhai dan diizinkan oleh Mu

Sunday, July 10, 2011

Miss Our Friendship



It's been quite awhile...
I must say I miss our friendship.
I miss you,
but
what I really miss the most
is not just you or us
but how it all was.

Friday, July 08, 2011

who like n dislike u!


Never explain yourself to anyone
Because,

The person who likes you

Doesnt need it,

And the person who dislikes you

Wont believe it...!!!

hey u!


Some People Don't Know
How Important Their Presence Is,
How Good It Feels To Have Them Around.
How Comforting Their Words Are.
And How Satisfying Is The Every Thought That They Exist,
They Wouldn't Know, Unless We Tell Them..!!!

Monday, July 04, 2011

thanks awak :)

Alhamdulillah...
terima kasih Ya Allah..

perasaan ak da kembali ok! :)
4/7/11 :: pukul 3.15pg smpai kul6 lebih..
mood ak da tcampur aduk c0z ::

hanya DIA y thu perasaan ku..

Ya Allah..

sedih sgt2 perasaan ak sekarang ni Ya Allah ...

saya rindu awak :(





ak xmampu berkata2..
tp ak hanya punya satu kata..
RINDU.










maaf sebab aku tak seperti y kau ingin kan...










hanya kemaafan y mampu ku pinta dri mu atas kesemua kesalahan y tlah ak lakukan padamu...

Wednesday, June 22, 2011

SURAT CINTA UNTUK CHEKGU :)


hyp! hahaha.. tergelak ak baca surat cinta nie.. hahhahha
ak xingt kat mana ak jumpa surat cinta nie, tp xkisah lah kan. cuba korang bca isi surat cinta nie.. hahahha



         ~~~~~~~~~~~~~~~~
Cikgu saya hormat pada cikgu, tapi kadang kadang saya sukar untuk mengikuti peraturan sekolah dan cikgu, kerana cikgu dan sekolah sangat cerewet. Jadi, pada hari guru ini, saya nak cikgu ambil tahu amaran saya ni.

1. Saya nak pihak sekolah sediakan satu track badminton, sebab saya tak minat bolasepak

2. Hampir sama, saya nak cikgu lebih adil masa PJPK, saya nak cikgu jangan dok main bola jer, sebab bukan semua students minat bolasepak, macam saya ni..

3. Saya nak cikgu jangan bagi kerja sekolah terlalu banyak, sebab saya tak ada masa nak buat kerja sekolah selama berjam-jam dan korbankan masa terluang saya dengan membuat ulangkaji cikgu yang entah pape..

4. Saya nak pihak sekolah panjangkan masa rehat kepada satu jam, sebab saya tak dapat buat-apa dalam masa yang singkat itu.

5. Saya nak orang gemuk dan tinggi duduk di belakang, sebab

Wednesday, March 23, 2011

JURNAL

KecelaruanHiperaktif

ULASAN JURNAL

ULASAN KECELARUAN HIPERAKTIF KURANG UPAYA TUMPUAN (ADHD)


ADHD adalah singkatan kepada Attention Deficit & Hyperactive Disorder ataupun kecelaruan hiperaktif dan kurang upaya tumpuan. Manakala ADD iaitu Attention Deficit Disorder atau gangguan kurang tumpuan tanpa hiperaktif terutamanya jenis yang tidak memberi perhatian penuh dan mudah rasa terganggu. Ia merupakan subkategori kepada ADHD. Dikatakan lebih kurang 1 hingga 25 orang kanak-kanak mengalami masalah ADHD dan diandaikan ADHD dialami oleh sekurang-kurangnya seorang kanak-kanak di setiap bilik darjah. ADHD lebih kerap didiagnosa pada kanak-kanak lelaki berbanding dengan kanak-kanak perempuan.

Tanda-tanda kanak-kanak itu mempunyai ADHD ialah

Saturday, February 19, 2011

˙·٠•●❤ MENANTI SI SOLEH ❤●•٠·




Jika mahu mendapatkan yg SOLEH, kurangkan agenda menCARI si SOLEH, tetapi b'usahalah menJADI yg SOLEHAH.Jika inginkan yg SOLEHAH, jgnlah cerewet menCARI yg SOLEHAH,tetapi berusahalah menJADI yg SOLEH.

weee! :)

poll 2.0

only u

Daisypath Anniversary tickers

~blogger walking n talking~